Veel gestelde vragen
Algemene informatie
Praktische informatie
-
Kan ik bij jullie parkeren?
Onze vestiging op het Par'Course terrein in Valkenburg is slechts 10 minuten lopen vanuit het centrum. Als u in Valkenburg verblijft, raden we aan om deze wandeling te maken. Wilt u parkeren bij het Par'Course terrein, dan kunt u gebruik maken van de parking P1 en P2 Par'Course. Om hier naartoe te navigeren met Google Maps, klik dan op deze link
De parkeerkosten zijn conform tarieven van de Gemeente Valkenburg (een 24 uurs/dagkaart is €9,-).
-
Kan ik mijn spullen achterlaten als ik ga fietsen?
Ja hoor. We hebben hiervoor voorzieningen zoals kluisjes.
-
Kan ik bij jullie omkleden en douchen?
Ja hoor, beide vestigingen hebben douchemogelijkheden. Bij Cycle Center Par'Course is dit altijd op aanvraag, soms maken we gebruik van de faciliteiten van het tegenovergelegen hotel. Vraag het daarom altijd even na!
Onze vestiging Hoofdkantoor heeft uitgebreide douchemogelijkheden, maar vraag het hier ook altijd even na van tevoren.
-
Wat gebeurt er bij pech onderweg?
Je krijgt altijd een reparatiesetje mee. We verwachten echter niet dat iedereen daarmee ieder probleem kan oplossen. Bij de huurprijs zit daarom standaard pechservice inbegrepen. Dat betekent dat je bij problemen altijd kunt bellen of WhatsAppen naar het nummer dat op je tweewieler staat. We bekijken per geval wat de beste oplossing is. Soms sturen we je naar een partner bij jou in de buurt, maar meestal springen we in de bus om je te komen helpen!
Houd wel rekening met drukte in het hoogseizoen. Hierdoor kan het voorkomen dat we er wat langer over doen om je te helpen. Maar geen zorgen, we doen altijd ons uiterste best je zo snel mogelijk weer op weg te helpen!
-
Wat moet ik meenemen als ik ga huren?
Je hebt altijd een geldig legitimatiebewijs nodig. Als je een gemotoriseerd voertuig huurt, vragen we een rijbewijs. Vergeet ook niet dat er altijd een waarborg moet worden betaald. Hoeveel dit is, staat in je boekingsbevestiging.
Bekijk ook altijd even onze routepagina! Dan kun je alvast wat leuke ideëen opdoen en sta je niet voor verrassingen als je met de batterij van je E-Chopper opeens toch niet de volledige Amstel Gold race haalt.
-
Wat zijn de kleine lettertjes?
Onze algemene voorwaarden zijn hier in te zien.
-
Is mijn huurfiets verzekerd?
Helaas is er geen verzekeringsmaatschappij die huurfietsen tegen diefstal of schade wil verzekeren. Daarom krijg je van ons altijd een goed slot mee en leggen we uit hoe je je fietsen goed kunt vastmaken. Als er schade is kijken we per geval of je dit moet vergoeden; soms kun je er immers niets aan doen en hoef je het niet te betalen. We hebben een vaste tarievenlijst die je kunt inzien wanneer je wil. Wij willen absoluut niet verdienen aan andermans leed, dus rekenen wij altijd inkoopsprijzen en minimale arbeid. Als je fiets weg is, moet je hem afrekenen voor de dagwaarde. Dit gebeurt altijd in overleg. Check even of je reisverzekering iets voor je betekenen in geval van schade of diefstal.
Voertuigen met kenteken zijn wel voorzien van een WA verzekering. Dit betekent dat de schade die je aan derden veroorzaakt is gedekt, maar schade aan het voertuig zelf niet.
-
Krijg ik ook een route mee?
Jazeker! Bij de volledig elektrische voertuigen horen vaste routes, bij de rest mag je het zelf invullen. Wil je een voorgemaakte route, kijk dan even op onze routepagina! Of koop een Knooppuntenkaart aan de balie! Als je deze routes wilt navigeren op je telefoon moet je wel even de app van route.nl downloaden en een telefoonhouder erbij nemen.
Wil je specifieke plekken bezoeken en twijfel je of dit mogelijk is? Bel of mail ons even, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.